Furgia

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Absolut! Skulle vara roligt att göra något annat än Ereb! :)
Mina storhetsvansinne-planer sträcker sig ändå till ett kartlagt Altor, så varför inte? :)

Snibben: Sugen på att Go-Furgia? :)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Snibben: Kolla så det är de två senaste kartorna som ligger i trådens första sida. Dessa borde ju utgöra ett mycket bes underlag för en Spelknepe-karta.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Spelknepe skrev:Oj, denna hade jag helt missat! Kartan över Altor kommer inte vara så detaljerad (inte denna iaf). Det ser ut som om det är ön på västkusten som saknas samt att jag skulle kunna flytta bergen mer åt kusten.

Stämmer detta?
Finns lite berg som skall flyttas också. Föreslår att du använder Cykloper för detta :D

Läs mer om detta nedan.
birkebeineren skrev:Snibben: Kolla så det är de två senaste kartorna som ligger i trådens första sida. Dessa borde ju utgöra ett mycket bes underlag för en Spelknepe-karta.
Nej dessa är fel. Det var på dessa jag fick kommentarer om att det saknades vissa saker Och vi diskuterade vad det var för färger på stora EA kartan egentligen.

För att gå tillbaka kan vi se att denna karta visar vad vi vet kanoniskt (oservera pilarna som visar vart bergen bör ligga)
Bild

Och sedan gjorde jag denna karta för terräng
Bild

Kart nyckel
Gult = Odlad mark
Grön = Kupperad terrän/viss odlad mark och små skogsdungar.
Mörkgrön = Skog
Orange = Stäpp
Svart = Berg
Ljusblå = Sötvatten/sjöar/floder
Mörkblå = Saltvatten
Grönblå = Träsk

Med städer och gränser
Bild

Röda punkter markerar större städer och provinshuvdstäder.
Ljusblå punkter mindre städer
Gråa x är viktiga fort vid gränserna

Namn på olika platser (berg, träsk floder, etc.) i kursiv stil
Spelknepe skrev:Absolut! Skulle vara roligt att göra något annat än Ereb! :)
Mina storhetsvansinne-planer sträcker sig ändå till ett kartlagt Altor, så varför inte? :)

Snibben: Sugen på att Go-Furgia? :)
Som jag har väntat :!:
HURRA
puh
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Snibben skrev:Nej dessa är fel. Det var på dessa jag fick kommentarer om att det saknades vissa saker Och vi diskuterade vad det var för färger på stora EA kartan egentligen.
Då tar jag bort dessa.

Spelknepe: För att komma i rätt stämning kan jag rekomandera följande läsning: Otharo Rådfastes brev från Furgia
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Snibben: Har inte glömt Furgia. Ska ta tag i detta snart och fixa en karta. :)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Klicka på kartan för att förstora!

Snibben: Jag vill ha fler namn på skogar, floder, bifloder, öar, vikar, uddar, sjöar, kustremsor. Jag vill även ha handelsvägar och allt du kan komma på! :)

Bild
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Riktigt trevligt med karta,men vad hände med stilen? Eller blir det en uppdaterad karta så småningom i den nya stilen?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

clercon skrev:Riktigt trevligt med karta,men vad hände med stilen? Eller blir det en uppdaterad karta så småningom i den nya stilen?
Precis, handritade berg (ja varje enskilt berg är unik!t) tar jobbigt lång tid att göra. Denna kartan kunde jag göra på en kväll. Pendlar mellan att göra båda stilarna, men jag vet inte.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Båda stilar please för jag gillar sattelitstilen.
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Spelknepe skrev:
clercon skrev:Riktigt trevligt med karta,men vad hände med stilen? Eller blir det en uppdaterad karta så småningom i den nya stilen?
Precis, handritade berg (ja varje enskilt berg är unik!t) tar jobbigt lång tid att göra. Denna kartan kunde jag göra på en kväll. Pendlar mellan att göra båda stilarna, men jag vet inte.
Du har inte funderat på att göra X antal olika berg som du sedan skapar brushes av i PS. Då kan du öka tempot rejält när det gäller att rita kartor. Min riktigt första PS karta hade unika berg http://mappingworlds.files.wordpress.co ... 4rlden.jpg och tog typ hur lång tid som helst att göra. Mina nyare kartor, som den över barbia, har X antal berg som jag varierar. Går mycket snabbare att rita. Här pratar vi veckor mot timmar.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

woop woop!!!
Tjusigt :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Snyggt! :)

Går det att få med Grelgifallen där Golwyndas sötvattenshav rinner ner i Valgussjön mellan Furgia och Sombatze? Även ön (och staten) Habete Grelge mitt i fallen?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Hittat tidigare i tråden:
En närmare titt påKetoriprovinsen med huvudstaden Ketoriam
Bild

Och Karoriprovinsen med Serias våtland i centrum.
Bild
En titt på Ketoriam

Bild

Gråa områden är stadsbebyggelse.
Mörkgröna områden är tempelområden.
Mörkgult symboliserar de tjugo palatsområdena.
Lila är Nekropolis.
Rött är viktiga vägar och broar.
Ljusgult är odlade områden. Inom stadsmuren utgörs de av trädgårdstäppor och små fruktträdgårdar. Dess är dock inte tillräckliga för att försörja staden utan varje dag förs ton med luvsmedel in på både vägar och vatten.

Som ni kan se gick det en gång en bro över den strömma Harytis, men den är numera bruten då man inte vill föra handel med sina norra grannar (fast här i öst)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

clercon skrev:
Spelknepe skrev:
clercon skrev:Riktigt trevligt med karta,men vad hände med stilen? Eller blir det en uppdaterad karta så småningom i den nya stilen?
Precis, handritade berg (ja varje enskilt berg är unik!t) tar jobbigt lång tid att göra. Denna kartan kunde jag göra på en kväll. Pendlar mellan att göra båda stilarna, men jag vet inte.
Du har inte funderat på att göra X antal olika berg som du sedan skapar brushes av i PS. Då kan du öka tempot rejält när det gäller att rita kartor. Min riktigt första PS karta hade unika berg http://mappingworlds.files.wordpress.co ... 4rlden.jpg och tog typ hur lång tid som helst att göra. Mina nyare kartor, som den över barbia, har X antal berg som jag varierar. Går mycket snabbare att rita. Här pratar vi veckor mot timmar.
Jo, funderade på det ett tag, men nu har jag gett mig fan på att göra det på detta sättet. Skulle jag börja "fuska" nu så skulle inte det kännas rätt! :)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Snibben: Blev kartan över Furgia som du hade tänkt dig?
Skriv svar