Hakkai & Montagor

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

I femte konfluxen finns en fyr på Clusta Noba. Den fungerar som så att det är ett torn där det tänds en eld varje kväll.
Behöver inte vara så mycket mer high tech än så enligt min mening.
Nja, dom antänder gruvgas med glödande kol för att framkalla ett ljud- och ljusspel. Problemet med en
vårdkasekonstruktion är bristen på ved. Fast det är klart, skogen på Rihadon måste väl ändå vara nog stor för att
hålla staden med bränsle.

Jag tänkte mig att en magiker kan studera ostört i fyren mellan besvärjelseläggningen. Magistudenter behöver väl
också pengar...

Här är en uppdatering av Hakkaimodulen.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Jag hann med lite grann i dag också. Inte så mycket textmassa kanske, men jag har funderat en hel del.
Jag har bestämt mig för vilka som sitter i rådet och vad det är för personer. Fixat lite namn och så där...
Strukturerat om...börjat med glädjehusen. ;) Lagt in en illustration på "Blodskägg" också. Hoppas den
duger. Kommentera gärna och kom med förslag. Speciellt där det är grönmarkerat, rubriker saknas eller
där jag har en massa "...".
osbjer
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-01-28 14:03
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av osbjer »

Ser jättebra ut det du skrivit hittills. Kanske lite exempelpriser på värdshusen. Jag har lagt till det själv på värdshusen i Faltrax igår och tror det skulle underlätta för en eventuell SL.
Kör på med en magiker i fyren, det blir fint.

/j
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Kanske lite exempelpriser på värdshusen.
Visst, men jag tänkte att vi får lösa prislistan färdigt först.
Kör på med en magiker i fyren, det blir fint.
Okej, jag ska försöka lösa det på något snyggt sätt.

Hinner nog inte skriva så mycket i dag. Men imorrn så borde jag vara ledig. :P
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Okej...dagens ändringar. Ritat om sidovyn av Hakkai en del. Börjat beskriva Rihadon lite mer ingående. Börjat med "Blodskäggs" läger. Funderat lite över stämningstexten, men inte skrivit något.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Riktigt bra Gunther! Snygga bilder också!

P.s Har Blodskägg nopprat ögonbrynen? :) D.s
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

P.s Har Blodskägg nopprat ögonbrynen? D.s
Du hade helt klart en poäng där, käre Admin. Men jag skickade min bildslav för att att rätta till mitt
misstag, så förhoppningsvis är bilden nu till belåtenhet.

F.ö. så har jag skrivit en hel del om Piratlägret, lite stämningstext och sådär ikväll... Här är resultatet.

Nu vill jag bara invänta lite mer inspiration och höra vad ni tycker.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Skrivit mer om Piratlägret och "Blodskägg"...

Imorgon ska jag nog göra färdigt Piratlägret och Beyak, samt greja lite i staden.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Än en gång... tycker detta är bra Gunther. Gillar namnet "Näbbarns", berättelsen om Kardiern som lämnade hustrun. Kanske skulle du döpa om "Montager - Kopparhavets Pärla" till "Montager - Kopparhavets Svarta Pärla"? Pärla låter helt enkelt lite för snällt... ;)

Kanske bör nämna något om Hakkai's relation till de andra piratsamfunden? Kanske Felicierna (eller någon annan) delar ut kaparbrev till pirater för att plundra rivalernas skepp och hamnar?

Tycker att Montager påminner lite om Tortuga. Vore ballt om man kunde få den Tortuga känslan. Skitiga naglar, mörk rom, enögda sjöbusar och nyslipade huggare. Ljudet av vågorna och lukten av tång, saltvatten och piprök från gamla skattfarare som har trotsat Ormsjöns strömmar...

Keep up the good work!

Mvh
/Spelknepe

P.s Tycker fortfarande att Blodskägg ser lite "pojkig" eller feminin ut. Kanske större näsa, mörkare skuggor runt ögonen? d.s :wink:
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Tog rubriken från KK. Det enda problemet med en "Kopparhavets Svarta Pärla" är att det inte ryms! ;) Men det är ju iofs bara med nuvarande textstorlek osv. Det ryms kanske när vi gör en riktig form. Ska fundera på det där med tillnamn.

Absolut ska jag klämma in lite relationer någonstans. Kan skriva upp lite rubriker så länge...

Tortuga var det...håller med! Tortuga är spännande. Håller på att fundera över hur jag ska förmedla en sådan stämning. Vilket genast för tankarna till Riotminds och deras illustrationer...med bilder ska det göras! Skitiga pirater, överallt! Håller på att skissa lite...

Bild
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Nu ska jag ta det lugnt i några dagar och bara jobba med Hakkai. Förhoppningsvis blir det som jag tänkt. =)

Skissar...
Bild
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Jag har skickat upp en uppdatering här. Kommer tyvärr inte åt den vanliga adressen härifrån, så ni får använda denna länk tillfälligt.

Jag har uppdaterat texten om Dorovich "Blodskägg" Rauto. Sedan har jag ritat en Blackbeardinspirerad tortugabild av honom. Ge gärna fler förslag på ändringar, så ska jag försöka fixa det. OBS! Bakgrunden är inte klar ännu.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Dagens uppdateringar
  • - Lagt till rubriken "Relation till andra länder"
    - Ändrat texten om "Blodskägg" lite grann
    - Skrivit om Fiskebyn och källorna på Rihadon
    - Utökat inledningstexten till Montagor
    - Skrivit om Dorovichs hus i Montagor och börjat med ett värdshus
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Här får du en ineriörbild från "Näbbarns" att använda om du vill.Bild

Bild
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Skitbra! Ska lägga in den i pdf:en. 8)
Skriv svar