Vad gör vi med östra Altor?

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.

Vad gör vi med östra Altor?

Vi ignorerar östra Altor totalt!
6
15%
Vi gör ett helt nytt östra Altor!
6
15%
Vi baserar östra Altor löst på "Altors baksida" men ändrar allt vi inte gillar!
25
61%
Vi behåller så mycket vi kan från "Chronopia"!
4
10%
 
Antal röster: 41

Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Rickard skrev:Och efter att ha sett anders mastodontarbete med Caddo så får jag nästan mindervärdeskomplex. ;) Näe, ta nu inte detta som att forumet alienerar eller något.
haha jo men visst känns det lite så. Caddo var 84 sidor i Word dvs. ungefär en medelstor kandidatuppsats. Ta inte det fel, Caddo är suveränt bra gjort med plus i kanten och socker på toppen, men visst böveln får man mindervärdskomplex :wink:

I övrigt röstade jag på ett nytt östa altor. Till Ereb finns det massor av material och där är utmaningen att få med det på ett bra sätt, men ÖA finns egentligen bara "Altors baksida" och den är få förunnat att äga gissa jag.

oj vad klockan blev mycket, natti natt
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Lindén skrev:haha jo men visst känns det lite så. Caddo var 84 sidor i Word dvs. ungefär en medelstor kandidatuppsats. Ta inte det fel, Caddo är suveränt bra gjort med plus i kanten och socker på toppen, men visst böveln får man mindervärdskomplex :wink:
Tvivlar på att min professor skulle acceptera Caddo som min kandidatsuppsats, men man kan ju alltid försöka... :wink:
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Imperator Pandinus
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-03-09 17:12
Ort: Sol Imperiet

Inlägg av Imperator Pandinus »

Hej allihop, detta är min först post här.
Visserligen var det väldigt länge sen jag läste DoD böckerna om Ereb Altor men vi har några Chronopia böcker och dom jag läst ett antal gånger.
Jag anser personligen att Chronopia och Ereb inte ska vara på samma Altor (Min äldre bror håller med mig). Tonen i Chronopia är väldigt mörk och passar inte riktigt in i Ereb Altor kanpanj världen tycker jag. Istället kan Chronopia vara ett alternativt Altor, en värld där mörkret håller på att vinna och ingen bryr sig.
Vi har även Samuraj böckerna hemma och jag tycker att länderna Jih-pun och Tsun-kuo är en väldigt bra grund till ett nytt ÖA.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Jag är inte heller så sugen på att se något Chronopia införlivat i östra Altor.
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Chronopia!

Inlägg av jadelotuz »

FÖr min del gör det ingenting om Chronopia Faller av kartan. Där emot tycker jag att kartan och "vissa" delar av Altors Baksida går att återanvända, eller att använda som "inspirationskälla".

Jih Pun å Tsun-Kuo (Samuraj boxen) tycker jag definitivt ska vara kvar, som en del av Östra Altor.

Men Chronopia får gjärna falla i glömska. En tanke är att man använder sig av "altors baksida" men skriver om Chronopia som en gammal civilisation som dog ut för dryga .... 600 år sedan (eller någe sånt).

Om man nu ska mörda Chronopia, annars vore en "vit-fläck" rätt diplomatiskt, just där Chronopia ligger ;)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Ja, en vit fläck skulle nog vara den bästa lösningen.
Skriv svar